Cautarea semantica

Alex Radavoi, 12 years ago, Tagged

În prezent Google pregăteşte o schimbare radicală a modului în care interpretează termenii de căutare şi filtrează rezultatele oferite utilizatorilor. Această revoluţie semantică a fost începută de Apple prin bine-cunoscutul Siri, motor cu care poţi vorbi, te poţi te înţelege şi îţi poate face căutările pentru tine. Tot spre asta vrea să tindă şi Google, însă la o scară mult mai mare.

Semantica este o ştiinţă care studiază înţelesul cuvintelor şi felul în care sunt folosite acestea într-o limbă. Transpusă pe motoarele de căutare, va rezulta practic o conversaţie între utilizator şi maşină în urma căreia maşina va ajuta utilizatorul să ajungă la rezultatele dorite fără prea mult efort din partea acestuia. Important de menţionat este însă faptul că nu vom învăţa noi sistemele să vorbească limba noastră ci noi vom vorbi mai mult pe limba lor.

Iar asta se va întampla cu ajutorul meta tag-urilor, tag-uri despre care am vorbit deja şi care au început să se înmulţească foarte tare în ultima perioadă. Acesta este mijlocul prin care paginile web vorbesc cu motoarele de căutare şi apoi felul prin care acestea vor înţelege sensul sintaxelor ce se vor regăsi în site-urile noastre. E important aşadar să studiem mai multe despre aceste meta tags şi să vedem cum vor influenţa ele Search Engine Optimization-ul deceniului viitor.

Pe Go4it într-un articol în care se vorbeşte despre căutarea semantică apare şi următorul paragraf:

Aparent, schimbările pregătite îşi vor face simţită prezenţa în următoarele luni, iar în cele din urmă vor deveni parte integrantă în motorul Google Search, având un impact direct asupra listelor cu rezultate returnate. Există informaţii conform cărora Google va utiliza tehnologia căutărilor semantice şi pentru "identificarea de informaţii referitoare la entităţi anume dintr-o pagină web", cu scopul de stabili prioritatea afişării paginilor în listele cu rezultate. Prin contrast, sistemul PageRank clasic foloseşte o formulă care ia în considerare în primul rând link-urile care duc spre o pagină şi abia apoi conţinutul efectiv găsit în aceasta.

Personal nu cred că este vorba de câteva luni ci mai bine de câtiva ani până când acest sistem va fi pus la punct şi vom avea parte de căutari semantice. Cu toate astea Google a făcut deja primul pas prin afişarea aşa numitelor infograph-uri (vezi poza).

Google Infograph

Google infograph

În cazul în care doriţi să aflaţi mai multe despre căutarea semantică, vă recomand filmuleţul următor.

Pin It

The comments are closed.

to top