Link-urile SEO si structura lor
Acum că au apărut şi CMS-urile precum Joomla, Drupal sau WordPress cam toată lumea a auzit de link-uri SEO Friendly şi majoritatea ştiţi despre ce e vorba aşa că nu am să mai intru in detalii, ci am să dau numai un exemplu de un link corect din punct de vedere seo: http://www.exemplu.ro/categorie/produs.
Numele categoriei este bine pe cât posibil să fie un cuvânt cheie din domeniul respectiv. După un mic keyword research se poate observa care sunt cele mai uzuate cuvinte în momentul în care vine vorba despre respectiva categorie. Spre exemplu, dacă site-ul are o categorie cu produse din piatră neregulată, se poate observa faptul că foarte puţină lume caută piatră neregulată atunci când vor să cumpere astfel de produse. Sintaxa cea mai cautată de un număr impresionant de utilizatori este lespezi de piatră, deşi la prima vedere nu ai spune asta.
Despre produs, fiind vorba cel mai probabil de o denumire tehnică, se poate folosi exact numele produsului. În acest caz vom avea parte şi de căutări specifice dinspre utilizatorii experimentaţi din domeniul respectiv. Nu este deloc recomandat să se folosească pentru produse o denumire de genul lespezi de piatră model 1, 2,3 sau lespezi de piatră model A, B etc pentru că este total irelevant pentru utilizator. În acest fel categoria şi produsele se îndreaptă spre spam şi tot odată spre penalizarea site-ului de către motoarele de căutare.
Aşadar, după explicaţiile de mai sus, link-ul seo friendly va deveni: http://www.piatra-naturala.com/lespezi-piatra/ivory-brown, deşi el merge clar spre un produs ce face parte din categoria de piatră neregulată.
Am adăugat acest articol atât în categoria SEO cât şi în categoria Usability deoarece nu doar forma link-ului este importantă ci şi structura tuturor link-urilor unui site. Iar de aici va trebui să vorbim în continuare despre flat architecture.
Flat architecture defineşte o structură simplă şi raţională pentru toate link-urile din site. Este important ca de la început să împărţim site-ul în secţiuni, categorii şi produse. Cu cât este mai bine împărţit, cu atât utilizatorul va întelege site-ul mai bine. Dar lucrurile stau la fel şi cu spyderii motoarelor de căutare. Pentru o indexare rapidă şi corectă ar trebui să urmărim modelul din pictograma de mai sus.
Pe lângă link-urile principale şi cele ale paginilor ce alcătuiesc site-ul, este foarte important să avem şi link-uri interne. Link-urile interne sunt localizate în interiorul site-ului şi duc spre subiecte sau pagini proprii. Cu toate că este foarte important să le folosim, la fel de important este şi să nu abuzăm de ele. Nu este normal ca într-un text majoritatea cuvintelor cheie să fie hypelink-uri interne. Aceste link-uri vor avea şi ele un cuvânt de spus în calcularea PageRank-ului şi trebuiesc tratate ca atare.
Binenţeles, alături de link-urile interne există şi link-uri externe. Dar de aici intrăm în link building şi acest subiect îl voi dezvolta pe larg într-un articol viitor.