Despre titlurile seo si utilitatea lor

Alex Radavoi, 12 years ago, Tagged

Poate nu multă lume dă aşa mare importanţă titlurilor dintr-o pagină web în ziua de astăzi, dar trebuie să ştiţi că odată cu schimbarea algoritmilor
şi a felului de indexare a paginilor web, titlurile au căpătat o foarte mare importanţă. Cum domeniul căutărilor merge încet dar sigur spre căutarea semantică, asa şi titlurile s-au transformat din cuvinte ce compuneau propoziţii sau fraze seci în sintaxe explicite, bogate în subînţeles.

Aşadar, titlurile dintr-o pagină web pot fi de mai multe feluri:

  • sintaxa ce se găseşte în tag-ul html <title>;
  • cuvintele ce se găsesc în tag-urile <h1>,<h2>,<h3> etc;
  • descrierea ce se regăseşte în hyperlink-uri.

Sintaxa din tag-ul html <title>

Despre această sintaxă este cunoscut faptul că nu trebuie să depăşească 65 de caractere. Orice ar spune unii sau alţii, acesta este singurul factor cunoscut atunci când vine vorba de <title>. Restul sunt doar presupuneri şi/sau recomandări. De ce 65 de caractere? Majoritatea motoarelor de căutare precum Google, Yahoo sau Bing afişează numai 65 de caractere în snippet-ul preview din pagina de căutări. Se recomandă ca această sintaxă să fie compusă din cuvintele cheie generale ce caracterizează respectivul website.

Spre exemplu, dacă site-ul vinde produse pentru stoparea căderii părului şi stimularea creşterii părului sintaxa din tag-ul <title> pentru home page ar trebui să arate cam asa:  Tratamente par < Tratamente pentru par | Tratamentele Regivero. Caracterele < şi | nu le-am folosit întămplător. Se pare că alături de caracterul - , aceste caractere sunt cele mai uşor digerate de spyderii motoarelor de căutare.

Titlurile <h1>,<h2>,<h3> etc

Aceste tag-uri sunt printre cele mai importante tag-uri html atunci când vine vorba despre formatarea conţinutui unui site, din punctul de vedere al spyderilor. Aşadar, trebuie folosite raţional şi de către publisheri. Cu cât sunt folosite mai raţional, cu atât pagina web va fi indexată mai bine. Deşi motoarele de căutare nu pun mare preţ pe stilurile paginii web, este bine să păstrăm aceste headings-uri cum sunt ele formatate natural html şi să nu intervenim foarte mult asupra mărimii din css. Acesta este un caz unde bariera dintre white seo si black seo este foarte aproape.

De regulă, tag-ul <h1> ar trebui folosit pentru a descrie titlul site-ului şi ar trebui plasat din punct de vedere al coding-ului cât mai aproape de tag-ul <body>. Fiind cel mai important dintre tag-urile de headings, nu trebuie abuzat de el şi se recomandă a fi folosit cam o singură dată într-o pagină web.

Pentru titlurile articolelor sau a posturilor de pe site, ideal este să folosim tag-ul <h2>. În cazul în care avem mai multe articole sau posturi pe o singură pagină, putem folosi tot atâtea şi tag-uri <h2>.

Pentru că şi în interiorul articolelor avem nevoie de subtitluri putem folosi fără nicio restricţie tag-ul <h3>. Dacă tag-urile <h1> şi <h2> nu e bine să apară peste tot, cu tag-ul <h3> treaba stă exact invers. Cu cât este mai bine împărţit şi delimitat textul de aceste tag-uri, cu atât spyderii vor ştii mai bine cum să indexe pagină web.

Titlurile din hyperlink

Cu toate că atributul title=".." din <a href=".."> nu trebuie folosit în mod obligatoriu în momentul în care este creat un hyperlink, acesta este important din punct de vedere seo şi contează foarte mult ce punem în acest atribut. Este recomandat ca atributul să nu fie acelaşi ca şi ancora hyperlink-ului, ci să descrie succind pagina destinaţie.

Să presupunem că dorim să creem un hyperlink către un site partener ce se ocupă cu producerea de mobilier la comandă. Linia de cod ar trebui să arate în felul următor:

<a href="http://www.ambient-design.ro" title="Mobilă la comandă">Mobilier la comandă în Cluj</a>

 

După cum se poate observa, nu am pomenit absolut nimic de atributul title al tag-ului img src. Foarte multă lume face confuzie şi foloseşte acest atribut şi în momentul inserării unei imagini. Deşi se poate adăuga, atributul nu are niciun efect asupra imaginii şi nici nu ajută cu nimic din punct de vedere seo. Când vine vorba de imagini, recomandat este să folosim atributul alt însă despre acest lucru voi povesti mai pe larg într-un articol viitor.

Pentru un studiu mai aprofundat asupra titlurilor SEO va recomand articolul: Rethinking the Title Tag for 2012 (and beyond)

Pin It

The comments are closed.

to top